Türkçeye çevrilmesini istediğiniz Japon dizisi veya filmi varsa mesajla bildirebilirsiniz.

6 Aralık 2009

Yatterman (2009) Jp -ÇEVİRİ-

 - ÇEVİRİ-Yat - taa - man !




En çok şarkılar hoşuma gitti, eşlik etmesi acayip eğlenceli. Tabii ezberleyebilirseniz. Örneğin Dorombo Çetesi'nin söylediği şarkının şu bölümüne bakın;


Sutta monda kotta monda yatta monda


Yatta monda kotta monda sutta monda
Don don Dorombo 


Nantettatte kantettatte antettatte


Antettatte kantettatte nantettatte
Don don Dorombo
Filmin altyazısı için sarangni'ye buyurun. İçim hiç elvermemişti şarkının bu bölümlerini alt yazıdan çıkarmaya ama kalamazdı da. Çıkardım o yüzden. Zaten şarkı sözlerinde gümlerim hep. Hele bu filmdekiler, çocuk şarkısı düpedüz. Ne yalan söyleyeyim, ne yazacağımı şaşırdım. Ama diyorum ya, eşlik etmesi çok zevkliydi o çocuk şarkılarına. Fukada Kyoko'yu Akanishi ile beraber oynadıkları Xmas Nante Daikirai dizisini izlediğimden beri beğeniyorum. Yanlış hatırlamıyorsam 4 bölümlük bir yılbaşı özel dizisiydi. (Biliyorum kontrol etmeye üşenerek yaptığım, hiç hoş bir şey değil şu an ama can dostunuz google merakınızı gidermenize mutlaka yardımcı olacaktır; kendisine soruverin. Elbette benim gibi, üşengeçliğinize yenik düşmezseniz!) Tırnaklarına düşkün (renk renk desen desen boyuyordu tırnaklarını :P), genç bir kızı canlandırıyordu orada ve burada da tırnakları  aynı şekilde Dorombo Çetesi'yle alakalı şekilde, kurukafa boyalıydı. Hem de pembiş pembiş :)
Birkaç ay önce de, Yatterman'ın ilk gösterime girdiği zamanlarda yani, VS Arashi'ye konuk olmuştu Fukada Kyoko, diğer iki Dorombo Çetesi üyesiyle beraber. Onları orada izlemek de eğlenceliydi. İzlemek isteyenler 7 Mart 2009 tarihli VS Arashi programını edinebilirler. Buyursunlar
Programdan da birkaç resim de koyalım.
Aslında filmde giydikleri kıyafetler çok farklıydı(!) ve öyle normal görünüyor ki gerçek halleri. Peş peşe resimlerine bakmak bile tuhaf hissettiriyor bana.


İzlediklerinde beğenmeyecek arkadaşlar olacaktır mutlaka. Çünkü zevkle izleyebilmek için öncelikle, bu tarz filmlere alışık olmak lazım. Hele hele, anime izlemeyen bir insansanız, uzak durmalısınız derim. Bu film benim gibiler için :P Kahkahalarla güldüm; yerlerde izledim ben bu filmi. Aslında altyazısı ilk çıktığında izlemiştim, yakın zamanda tekrar gözüme iliştiği için çevirmeye yeltendim. Tekrar izlediğimdeyse, yine yerlerdeydim.
En beğendiğim sahneyi söylüyorum şimdi: Sıkı durun :P Merak etmeyenler okumasın. Ya da filmi izlemeyenler okumasın. Filmin sonlarındaki bir sahne, Dorombo Çetesi üyeleri birbirleriyle -kendilerince- dokunaklı bir şekilde vedalaşıp ayrı yollara gidiyorlar. Seyirciler olarak etkileniyoruz tabii ki bizler de bu durumdan. Fakat sonrasında kamera uzaklaşıp yükseliyor ve bir bakıyorsunuz ki, o ayrı yolların üçü de tekrar birleşiyor ileride. Çok hoştu orası.
Ayrıca, en olmayacak zamanlarda fonda beliren duygu yüklü bir müzik de var beni benden alan. Başlarda ne zaman o müzik çıksa, ben hala önceki sahneye gülüyor oluyordum. Bir süre sonra baktım ki artık, en beklenmeyecek yerde, pat diye o müziğin belirmesine güler olmuşum. İç içe geçmiş her şey filmde, o da güzeldi.

2 yorum:

  1. Bu filmi çevirdiğin için çok teşekkürler Janoomma^^

    VS Arashi'ye katıldıklarını yazdığın için de ayrıca teşekkürler. İzlemediğim bir bölüm. angel_devils çevirmiş. Bu gece geç oldu yarın indirip izlerim artık^^ Arashi no Shukudai-kun'a da çıkmışlardı sanki. Filmin arkasına sırayla izleyeyim bunları :)

    YanıtlaSil
  2. Arashi no Shukudai-kun'da çıktıklarını bilmiyordum bak. Ben de onu indirip izleyeyeim bari :D

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...