15 Haziran 2010

AKAMECİLER NECİLER ?

Dün bir sitede okuduklarıma dayanarak yazıyorum bu yazıyı... 
Sevgili Akameci bir arkadaşa göre, biz -Akame muhabbetinezerre kadar inanmayanlar- aralarındaki kimyayı göremeyecek denli körmüşüz veayrıca da geri kafalıymışız. Yani biz KAT-TUN fanı değiliz. KAT-TUN’la ilgili en ufakbir fikrimiz yok. O cümlelerden benim anladığım bu… Eğer söylenmek istenen cidden buysa, çok yazık…O yüzden buna cevap vermedenduramadım: Güldürme arkadaşım beni...
Hadi kendin inanıyorsun ama inanmayanların varlığını da kabullen bir zahmet... 

Devamlı olarak bu Akameci kardeşlerin bizlere bir şeyler ispatetmeye çalışmasından sıkıldım açıkçası ben! Özellikle bizim KAT-TUN sevgimizi küçümsemekten vazgeçmeleri lazım. Blogumuza olsun ya da bir yerlereaçılan başlıklara olsun, gelip o gülünesi yorumlarını yazanlar kendileri oluyorhep. Fikirlerine katılmadığımızı açık bir dille ifade ettiğimiz zaman da sığfikirli olanlar bizler oluyoruz. Karşımızdaki insanın fikirlerine karşısaygısızmışız damgası yiyoruz. Oysa ki şöyle düşünün. Biz sadece o şekildedüşünmediğimizi belirtip, söylenenlere gülüp geçiyoruz. Gülüp geçmenin nesiyanlış? Keşke bizim gibi düşünmeyen arkadaşlar da, bizlere akame şeyini kabulettirmeye uğraşacaklarına, yalnızca gülüp geçseler. Ama hayır, öyleyapamıyorlar ve her uğradıkları yerde bizim nasıl da sığ fikirli insanlarolduğumuzdan bahsedip duruyorlar. Sen hala aynı yerde takılıp, saymaya devamediyorken ben miyim sığ arkadaşım? Biz miyiz sığ olanlar? Ayrıca saygıya değerfikirlerle gelin ki bana, saygı görün. Yoksa kahkahamı boşa salmaktan hiç mihiç rahatsız olmam.
Ne olmuş Jin gibi giyindiyse Kame? Ne olmuş Koki’yleyakınlarsa birbirilerine? Bana farklı bir şey hissettirmiyor tüm bunlar!Kame’yi diğer grup üyelerinin Akame’ye karşı kışkırttığı konusunda diretip,“saf” olarak adlandıranlar: Kame mi saf? İşte, yine, tekrar; güldürmeyin beni! N’olur! Kim Kame’ye zorla bir şey yaptırabilir? 
Tamam, yalan değil, her birigüzel her biri göz alıcı da… Kıymetli bir arkadaşımın tabiriyle: Kame’nin dili, Jin’in göbek deliği, Ueda’nın kulakmemesi tarzı konularla ilgilenmediğimiz için mi, saygısız ve sığ oluyoruz yani?Eğer öyleyse varsınlar sığ desinler bize... 

Eskiden çok yakın arkadaş olabilirler ama bunun değişmesinde ne sorunvar? Büyüdüler çünkü. Kimse onlara zorla bir şey yaptıramaz. Başka yakınarkadaşlar edinmişlerdir. Olamaz mı? Johnny’nin KAT-TUN üzerinde çok fazla baskısı varmışgibi mi geliyor yani size? Yapmayın! Uzak durmaları kendi kararlarıdır. Ortakneleri var ki, birlikte zaman geçirsinler, yakın olsunlar? Ha? Soruyorum, cidden? Neleri benziyor? Şahsen ben, beraber vakit geçireceğim insanla konuşacakşeylerim olsun isterim, konuşabileceğim şeylerim. Siz bunu istemez misiniz?Yani Kame ve Jin kadar birbirinden farklı iki insanın, birilerinin zoruyla uzakdurduklarını düşünenlerin, yanılıyor olma ihtimalleri o kadar yüksek ki. Kame,kurallara olan bağlılığından bile anlaşıldığı gibi, ne kadar geleneksel birinsansa, Jin Amerika gibi bir yerin popüler kültürünü soluyup, içine çekmişbiri olarak Kame’den bir o kadar farklı. Üstelik bence olumsuz anlamda farklı... Röportajlarından dahi kolayca anlaşılıyor aralarındaki düşünce ve zevk farklılıkları. Ne yapsınlar birlikte vakit geçirip, nasıl zevk alsınlar? Yapmayın. Daha fazla kendinizi kandırmayın. Tutunacak dal arayıp, o dalları yaratmayın...

Ayrıca bir de şu, dünyadaki Akamecileri gözümüze gözümüze sokmaya çalışanlar var. İlla ki bunu yapacaksanız, bir o kadar da anti Akameci var,unutmayın. Sadece gelip zorla sizlere bir şeyleri kabul ettirmeyeçalışmıyorlar. KAT-TUN dinleye dinleye yaşayıp gidiyorlar. Şunu da açıklığakavuşturalım. KAT-TUN’u KAT-TUN yapan, Akame muhabbeti değildir. Kimsekandırmasın kendini. Yalnızca ateşli fangirllerinzorla ayakta tutmaya çalıştığı bir konu Akame. KAT-TUN’u KAT-TUN yapanşarkıları ve ayrı ayrı her bir üyesidir. ‘KAT-TUN Akame sayesinde bu denlirevaçta’ şeklindeki bakış açısıyla KAT-TUN’u o kadar basite indirgiyorsunuz ki,aklı başında olan kimse ciddiye almaz elbette o konuşmaları. Hatta KAT-TUN’a vemüziğine hakaret sayılır bu. Siz ne çeşit müzik yaparsanız yapın, ne dersenizdeyin, biz alırız albümlerinizi. Ne de olsa biz Akameciyiz. Cidden böyle midüşünüyorlar acaba?
Blogumda Akame, Kokame, Kameda vb. konulara değinmeme kararıalmış olmama rağmen, bugüne özel ayrıcalık yaptım kendime. Kirlendi işte blogumbu “olsa da olur, olmasa da” özellikli yazıyla. Umarım bir daha böyle bir konuylaçıkmam karşınıza. Çıkarttırmayın lütfen!

Özetleyecek olursam: Akameciler neciler?
Hayal güçleri inanılmaz geniş, senaryo yazarı olmaya aday fangirller… O kadar!
Bir bakış, bir duruş, bir tavırdan öyle senaryolarçıkarıyorlar ki, dilinizi uçuklatırlar. Kendileri yazıp kendileri inanıyorlar. Kimolsa güler!

Bundan sonra da hala, “Sen görmüyorsun, cidden var akame” demesin lütfen kimsebana. Deyip de, hakaret etmesin... Kör değilim, aptal değilim. Kendi irademle karar verebilirim. Bazı şeyleri görmek için birilerinin yardımına ihtiyacım yok...

Söylemek istediklerim bunlardı. Okuma zahmetine giren herkese teşekkürler...

18 yorum:

  1. Gözlemlerime dayanarak söylüyorum, bu saplantıya sahip insanlar laftan anlayabilecek insanlar değiller Janoomma. Hayatlarında başka bir şey yokmuşcasına kendilerini bu konuya vermişler, deli gibi delil araştırarak, girdikleri her blog&sitede düşüncelerini ısrarla yaymaya&benimsetmeye çalışarak. -Sanki dünyadaki en önemli mevzuymuşcasına- Sonra düşüncesiz olanlar biz oluyoruz.

    Adamlar onlarca single+albüm çıkarmışlar, ama tek bahsettikleri müzikleri değil bu zımbırtı. Sonra KAT-TUN sevgisi diyorlar adına. Ne küçük düşürücü olduklarından haberleri olmadan.

    En kızdığım sevgimi kendi saçmalıklarıyla değerlendirmeye kalkmaları, kendini ne yaparsanız yapın kardeşim, ama karşıma çıkıp "KAT-TUN'un KAT-TUN yapan bizce var olan bu ilişkidir. Sen umursamıyorsan sevmiyorsun" demeyin. Karşımda müziklerini konuşun! Aktörlüklerini! Saçma teorileri değil.

    Bunu o başlığa yazmam gerekirdi belki. Ama gereksiz. Nasılsa anlamayacaklar.

    Bu arada, Janoomma, No More Pain bir harika değil mi ^^

    YanıtlaSil
  2. Ben de, buradaki yazı haricinde bir yerlere bir şeyler yazmayı düşünmüyorum zaten. Bunu da sırf içimi dökmek için yazdım. Boş veriyoruz =)

    N.M.P. tek kelimeyle şahane olmuş cidden ^^ Bayıldım, bayıldım ^^

    YanıtlaSil
  3. Anonymous18/6/10 14:38

    KAT-TUN yada AKAMEyi çok bilmiyorumda neden bu kadar eminsiniz olmadıklarından???Yani size göre saçma gelen bişey onlara göre mantıklı gelebilir.Bende inanın hiçbişey bilmiyorum KAT-TUN yeni takip etmeye başladımda sırf orda öyle yazmışlar diye KAT-TUN'u hiç bilmedikleri saçmaladıklarını söylemeniz garip.Ayrıca hem diyorsunki bana hakaret etmesiler hemde siz bayağı bir laf sayıyorsunuz.Burdaki ikilemi anlamış değilim.Akameyi savunuyor değilimde sizin yaptığınızın o bahsettiğiniz saygısızlıkla ne farkı var?Yani inanmıyorsunuz diye aptalca salakça demenize hiç gerek yok.O dediğiniz yorumu biliyorumda o arkadaş 2,5 yıldır fan olan biri (yine kendi deyimiyle)orda ondan bahsetti diye hiçbişey bilmediği anlamına gelmez.2,5 yıldır fan olan biri sizden daha çok şey biliyordur bence

    YanıtlaSil
  4. En sonunda güldürmeyi başarabildim yani birilerini. Sinirlenmekten daha kolay, haksız mıyım?

    Öncelikle içeriği anlamadığın için, yazımı tutarsız bulmanda şaşılacak bir şey yok. Hak edilen yorumlar aldınız diyelim.
    Ayrıca ikide bir de ikibuçuk yıldır dinliyor/dinliyorumlarla kimin gözünü boyamaya çalışıyorsunuz, hiç anlayamadım. Az önce bir yere yazdığınız yorumu da okudum: KAT-TUN hakkında her şeyi bildiğinizi falan ispat etmeye çalışmışsınız orada da. Orada da geçiyor şu iki buçuk yıl lafı. Biz de blogu açtığımız ilk gün dinlemeye başlamadık ya KAT-TUN'u! Boşu boşuna debelenmeyin anlayacağınız. Sizde de perçinlendiği gibi, uzun süredir dinliyor olmak, tam olarak anlayabiliyor olmaya eşit değil.

    Not olarak da belirteyim: Bir dahaki adsız yorumları silerim. Lütfen yorum yazarken isim belirtin ki, sizlere ne şekilde hitap edeceğimizi bilelim.

    YanıtlaSil
  5. Çok güldüm :) Yılları mı çarpıştıracağız yani artık :D

    Tüh ki ne tüh, ne olaydı te bebelikten Japon müziği dinlemeye başlayaydım, bu engin ve derin bilgili fanlar karşısında laf söylemeye yüzüm olurdu en azından :P

    YanıtlaSil
  6. Bu girdiyi çok daha önce görmüştüm ama "bilindik mesele" diye doğru dürüst okumamıştım bile. Şimdi kelimesi kelimesine okudum ve gidip bahsi geçen ateşli Akame savunucusunu buldum. Onun da yazdığı her şeyi kelimesi kelimesine okudum ve...

    Kahkahalarla güldüm :D

    Yalnız ne kadar uğraşmış, yırtınmış Akame'yi kanıtlayacağım diye.

    Benim de çok yakın bir dostum var. Hatta dostluktan da öte bir şey bu aramızdaki. O sitede "kanıt" olarak sunulan çoğu şey bizim aramızda da geçiyor ve ikimiz de lezbiyen ya da biseksüel değiliz. Ne olacak şimdi?

    Yalnış anlaşılmasın, yarın bir gün Kame ve Jin birlikteliklerini ilan ederlerse kendilerininden nefret edeceğim anlamına gelmiyor bu. Bir insan sadece cinsel tercihlerinden ibaret değildir.

    Belki KAT-TUN ile fazla alakan yok senin diyeceksiniz. O zaman şöyle söyleyeyim. Takıntılı derecede bir Yamapi hayranıyım ve yarın bi gün çıkıp ben gayim" diye açıklama yaparsa ona olan sevgim zerre değişmez. Sadece azıcık üzülebilirim "işte şimdi birlikte olma şansımız sıfırlandı" diye :D

    Ancak ve ancak saatlerini, günlerini hatta aylarını ortada şüphelenilmesi gereken bir neden olmadan böyle bir şeyi kanıtlamak için harcayan hayranları da anlayamam, üzgünüm.

    geveze sadako sundu. o_O

    YanıtlaSil
  7. Çok teşekkürler Sadako^^ Anlayan insanları gördükçe mutlu oluyorum; hepimiz oluyoruz =)

    YanıtlaSil
  8. Yalnız "yırtınmış Akame'yi kanıtlayacağım diye" :D :D :D

    Çok yaşa e mi Sadako! Sabah sabah iyi güldüm. Eh, aklın yolu birdir.

    YanıtlaSil
  9. Cidden, ben de üzülüyorum. Sanırsın dünyayı kurtaracak bir mesele üzerine kafa yoruyorlar.

    Livejournal'da bunların versiyonlarına gelen bir laf var arada, pek de bir anlamlı; "Get a real life girl!"

    Başka ne denir ki :D

    YanıtlaSil
  10. hepimiz kame ve jin i kat-tun u seviyorsak sorun ne? iki taraf olaya biraz farklı bakıyor o kadar..çok büyültülecek bir mesele değil..akame kat-tun u iyi veya kötü en azından kötü olarak etkilemedi..bırakalım o şekilde sevsinler ; bu sizin gözünüzdeki kat-tun u değiştirir mi ? bu kadar kolay o imajı yıkar mısınız ?:))

    YanıtlaSil
  11. Timtim, o bakış açıları, elbette ki KAT-TUN'u gözümüzde değiştirecek değil. Buna imkan yok, ki biz onların varlığına alışığız. Zaten dikkat edersen ben, Akame ve onun takipçilerinden daha çok, bu muhabbeti ısıtıp ısıtıp önümüze koyan Akameci kardeşlerimize cevaben yazmıştım bu yazıyı. "Biz inanmıyoruz" u kabullenemeyip diretenlere tepki olarak yani.

    Yoksa, dileyen dilediğince salya akıtsın, umurumuzda değil. Yeter ki o salyaları gelip bizim üstümüze akıtmasın...

    Son cümlemi açıklayacak olursam: Açtığım ilk günden beri blogumun ziyaretçi detaylarını görüp, istatistiğini takip etmişimdir. Böylelikle de, bir arkadaşın blogundan doğruca buraya, bu yazıma gelen ziyaretleri fark etmem birkaç saat dahi sürmedi. Üstelik kendisini mühim zannedip devamlı takip ettiğimizi düşündüğünü gördüğümde kahkahayı koyuverdim, peh. Ne megalomanca! 1 Ocak'ta bloguma gelip o adresi vermesinin üstüne sadece birkaç defa girip bakmışımdır bahsettiği siteye. Varolan onlarca sitede açılan KAT-TUN konularından çok da farklı olmadığını anladıktan sonra unuttum gitti orayı. Zaten "Haftanın Oppası" gibi başlıklar olan bir forumu asla takip etmem. Kaldı ki, kendince inandıklarını bir kalıba uydurmaya -evet, uydurmaya- çalışan birinin blogunu da aynı şekilde. Tabii ki bloglar kişiseldir, dilediğini yazabilir insan, yazmalıdır da. Ama ciddiye alınıp takip edildiğini düşünme gafletine de düşmemelidir. Bloguna ilk ve son bakışım, neci olduklarıyla ilgili yazı yazdığı o günlerde oldu. Yani sandığı gibi yakından izlendiği falan yok. Takip ettiğimiz tek yer KAT-TUN LOVE, hem de hiçbir şeyi kaçırmadan. O nedenle de yayınlanan bazı saçmalıkları mutlaka görmek zorunda kalıyoruz. Yani şu "birileri"nin yayınladıklarını bile...

    Konu dağıldı biraz ama, keyfim epeyce yerinde bugün. Yazdıkça yazasım geldi :)

    YanıtlaSil
  12. Tüm bunları, senin de o blogun yönlendirmesi sonucu buraya uğradığını düşündüğüm için yazdım.
    Yanlış anlaşılmalar en aza inse keşke. Çünkü bahsi geçen blogda, birileri bizi anlayışsız ve kaba insanlarmışız gibi, tamamen yönlü aksettiriyor. Buraya geldiği zamanki kendi tavır ve söylemlerini unutarak ya da görmezlikten gelerek, bizi insanların gözünde değiştirip, görmek istediği şekle sokuyor ve üstelik de bunu savunuyor. Beni tanıyan, bilen bilir. Ben ne kaba ne de anlayışsız bir insanım. Hak etmeyen birine asla kötü muamele etmem, ona karşı da -savunduğunun aksine- yanlış bir tavrım olmamıştır. Üstelik kendisine elimden geldiğince kibar davrandığımı düşünüyorum. Bu çabamı anlamadı. Yani ne yazık ki, görüldüğü üzere kibarlık fayda etmiyor. Aksini söylemesi bile karakterindeki kopukluğun yansımasıdır. İlk yazdığı cümleye karşılık yazdığım tek şey: "Hem Kame'yi, hem Jin'i çok severim. Ama Akame sevmem" olmuştur. Onun yazdıklarının üstüne, tekrar tekrar bu konudan bahsetmek istemediğimi gayet kibar ve açık şekilde belli etmeme, o duyguyu anlamadığımı ve gereksiz bulduğumu söylememe rağmen direten ve "nasıl olur da inanmazsınız, sizin gibi KAT-TUN fanı mı olurmuş?" Sözü neredeyse "KAT-TUN Akame'dir" e getiren kendisi değilmiş gibi bir de üstümüze çamur atıyor. Biri karşımda mantıklı mantıksız konuşursa tepki gösteririm elbette! Bununla da kalmayıp, benim blogumda, benim arkadaşıma karşı takındığı tavır çok yakışıksızdı. Kendisini bir blogda değil de takıldığı forumlarda zannediyor gibiydi. Karşılık alınca şaşırmıştır muhtemelen. Üstelik hala, güzelce açıklamaya çalıştığım halde, kendisi gelip insanın asabını bozacak şeyler yazana kadar da kabalaşmadığımı düşünüyorum. Her son yazdığı şeyde 'Bu tartışma uzamasın' dediği halde, gelip sinirli sözler sarf ettiği zaman ben, "Yeter artık, başka bir şey yazma." diye sert çıkışmıştım; sanırım kabalık diyerek, o lafımı kastediyor olsa gerek. İşte bu da gülünesi bir şey...
    Kısaca, adım geçsin istemiyorum saçma sapan yerlerde. Üstelik de adımı, kendi davranış biçiminin farkında olmayıp sadece karşısındakileri suçlayan bakışlara sahip insanların sarf etmesini hiç ama hiç istemiyorum. Da, elimiz mahkum, bunun önüne geçilemiyor. Sanal alem sağ olsun...
    Tüm bu yazdıklarımı baştan okuyunca, yeni bir başlık açsaymışım iyi olurmuş diye düşünmedim değil ama çok üşeniyorum...

    YanıtlaSil
  13. Timtim, biz onları bırakıyoruz da, onlar bizi bırakmıyor be anacım :)

    Bana ne, dünyada Akame zımbırtısını kendisi için inanç mevzusu haline getiren bir yığın insan var. Hiçbiri ile bir sorunumuz var mı? Yok. Çünkü kimse başucumuza kadar gelip saçma fikirlerini bize dayatmıyor. KAT-TUN sevgimizi aptalca bir mevzu ile sınırlandırmaya kalkışmıyor.

    İki tavırlarına çok sinir oluyorum, 1.si KAT-TUN'u saçma bir ilişki teorisine indirmelerine, sadece 2 kişiye odaklanıp 4'ünü unutmalarına, ki bu KAT-TUN'a hakaret niteliğinde bir tutumdur. 2.si ise benim sevgimi değerlendirmeye kalkışmalarına. Kimsenin hakkı yok buna.

    Bana ne, istedikleri yerde gönüllerince eğlensinler. Ama nasıl ki biz gidip, onlarla didişmeye kalkışmıyorsak onlar da bize bulaşmasınlar.

    Gerçi, aman nazar değmesin, son zamanlarda yamacımıza yanaşan, mızmızlık yapan kimse olmadı. Aman devam etse keşke böyle :)

    YanıtlaSil
  14. :(( bnm hakkımda öyle düşünmenize üzüldüm .neden ilk böyle düşünüyorsun ki sadece onlar mı okuyor burayı(!) ya da buraya yorum bırakmam kasıtlı mı??sonuçta yetişkin bir insanım ve kimsenin güdümüne de girmem.beni muhatap almayıp her kimse işte onlara cevap vermeniz üzdü beni..bahsettiğiniz yeri okudum burayı da okudum bence önemli olan onları sevmek değil mi ..iki taraf da yer yer çok tutucu..amacım tekrar bir şeyleri gündeme getirmek hele ki bulaşmak(bence çok kötü bir tabir:( değil sadece bu olay hakkındaki düşüncelerimi belirtmek istemiştim..kim nasıl severse sevsin önemli olan benim içimdeki kat-tun bnm içimdeki kame bnm içimdeki jin ;) zaten az olan severlerin bu şekilde bir tartışmaya girmesi canımı sıktı o kadar ..

    YanıtlaSil
  15. Sakın yanlış anlamayasın Timtim. Yazdıklarımı, seni herhangi bir kefeye koyarak yazmadım. Sadece o blogun yönlendirmesi sonucu gelmişsindir diye düşündüğümü belirttim. Yani o tık sonucu :)
    Çünkü ilk yorum yazdığın zaman oradan buraya bir ziyaret olmuştu. Bu sebeple de, eğer seni üzecek bir şey söylediysem, affedersin. Ama emin ol ki kasıtlı olmadı.

    Cevabıma başlarken aklımda bunları yazmak yoktu. Birden yazıverdim işte. Zaten o kadar uzun olmuştu ki kabul edilmedi, ikinci yarısını sonraki yoruma kopyala yapıştır yapmak zorunda kaldım. Oradan anlaşılıyordu zaten konuyu çok dağıttığım :) Keşke yorum kısmına değil de, yeni bir başlığa yazsaydım ama oldu bir kere :/

    Ayrıca, KAT-TUN sever arkadaşları görmek bize her zaman çok büyük mutluluk verir ^^ Ne de olsa, dediğin gibi az sayıdayız...

    YanıtlaSil
  16. "KAT-TUN sever arkadaşları görmek bize her zaman çok büyük mutluluk verir" bana da:)) bence o tık a kızmayın burayı bulmama vesile oldu:)iki tarafı da rencide etmek istemem KAT-TUN u yeni yeni tanımaya başlıyorum ve düşüncelerimi belirtmek istedim..ohh rahatladımm tşkler:)

    YanıtlaSil