9 Mayıs 2011

Gloomy Salad Days (2010)

"Sevgili Ölüm, bedeli bir taşa dönüşmek bile olsa, başımdaki felaketleri al götür benden."
Bir süre önce başladığım ama araya başka şeylerin girmesi sebebiyle devamını bir türlü getirme fırsatı bulamadığım bu ilginç diziyi sonunda dün gece bitirdim. Toplam 20 bölümlük bir dizi ve benim izlemediğim sadece son 5 bölüm kalmıştı.
Adından da anlaşıldığı üzere, gençlerin gerçek hayatta başlarına gelebilecek sorunların işlendiği, 12 farklı hikayeden oluşmuş bir dizi Gloomy Salad Days. Ya da diğer adıyla Death Girl.
Aslında izlemeye hafif bir ön yargıyla başladım. Takıldığım da şuydu, "Gerçek hayatta başlarına gelebilecek sorunlar." Bana sorarsanız -ki kimse sormaz- ders çıkarılması gereken meseleleri filmlere saklasınlar. Diziler sadece iyi vakit geçirmek için olmalı bence. Çünkü başımızı duvarlara vurdurmak için filmler yeter de artar bile bize. Ama çok gerçekçi bir istek değil bu, biliyorum. Sonuçta hepsi lazım. İsteyen izler, istemeyen izlemez. O kadar basit. İşte ben o "istemeyen izlemez" grubundayım. Nitekim izlemiyorum da. Bazen sırf meraktan ilk 1-2 bölüme üstten üstten bakıp "Yok, bu bana gelmez!" diyerek, elimdeki bütün bölümleri kaldırıyorum bilgisayarımdan. Durum bundan ibaret...

Başrollerde,
Serena Fang - Du (Death Girl) / Du He
Aaron Yan - Shen Qi / Gao Chao
var.
Gelelim konusuna...
Du, Çaresizlik Köprüsü'nün koruyucusudur. Yalnızca, bağlantısının olduğu gizemli bir taşı elinde tutan kişi tek başına hayatındaki zorlukların üstesinden gelemediğinde ortaya çıkar ve öldüklerinde bir taş olmaları karşılığında onlara yardım teklif eder. Taş olmayı kabul edenler sayesinde de köprüsünü daha da sağlamlaştırmaktadır.
Shen Qi ise, beynindeki tümör nedeniyle, başka hiç kimsenin göremediği Du'yu görme yeteneği olan liseli bir gençtir. Du'nun ortaya çıktığı zamanlarda başına şiddetli bir ağrı saplanmaktadır. Onun, o gizemli taşı sahiplenen kişileri sırayla bu dünyadan alıp öbür dünyaya götürdüğünü izledikçe, farkına bile varmadan ona aşık olmaya başlar.
Dizinin ana teması böyle ve baş karakterler sürekli değişiyor. Bu da beklenen bir şey çünkü sözü edilen taş sürekli el değiştiriyor. Giden kişinin yerini bir yenisi alıyor. Yani kısaca, Shen Qi'nin etrafındaki insanları ve sırayla onların hayatlarındaki detayları izliyoruz. Shen Qi elinden geldiğince onlara yardımcı olmaya, ölümleri engellemeye çalışsa da, çok fazla bir şey yapamıyor.
İzlemeye başladığımda, sonunda ne olacak merakı ve heyecanıyla ilk 15 bölümü bir çırpıda izleyivermişştim. İstemeden de olsa ara vermek zorunda kalmama rağmen kalan bölümleri izlerken de aynı heyecanı yaşadım. Ayrıca söylemeden geçemeyeceğim, 18. bölümdü galiba, pek şeker bir bölümdü :) Ya da belki hazırlıksız yakalandığım için bana öyle geldi, bilemiyorum.
Ama izlemiş olanlar anlar ne demek istediğimi...

2 yorum:

  1. Bu diziyi tesadüfen gördümm ve konusu çok dikkatimi çekti.İzlemek istiyorum ama bulamıyorum..Mümkünse bana online izleyebilicegim bi site söyleyebilirmisin? İndirme linki olmasın çünkü indirerek izleyemiyorum bizimkiler canıma okur:D ama indirmeden online izleyebilicegim bi site varsa çok mutlu olurum..Şimdiden teşekkür ederim :)))

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Vildan,

    Aşağıdaki linkten izleyebilirsin. Çok güzel dizidir ;)

    http://www.gooddrama.net/taiwanese-drama/gloomy-salad-days

    YanıtlaSil