Türkçeye çevrilmesini istediğiniz Japon dizisi veya filmi varsa mesajla bildirebilirsiniz.

30 Ekim 2011

ToGetHer 5. Bölüm [Altyazı]


Tüm aksiliklere rağmen ToGetHer 5. bölüm altyazısını hazırladım. Arzu edenler Sarangni'den indirebilirler.
Çeviriyi geçenlerde tesadüfen bulduğum 20 bölümlük bir versiyona uygun şekilde yapmaya başladım. Yani artık toplamda 12 bölüm değil, 20 bölüm olacak. Videolarda hiçbir şekilde gömülü altyazı yok. Satır sayısı da bölüm başına 1100'lerden 700'lü sayılara düştüğünden biraz rahatlamış oldum. İlk başladığımda o kadar aramama rağmen böyle düzgün görüntülere sahip bir sürüm bulamamıştım. Yani geciktirmem bir açıdan işime geldi, bunlara altyazıyı senkronlamak daha kolay oluyor.
Bu bölümde, Mars İngilizce bir şiir ezberlemeye çalışıyor. O ezber safhalarını çevirmedim ve olduğu gibi bıraktım. Çünkü kelime kelime tekrar ediyor ve şiiri cümleler halinde bir bütün olarak çevirmem gerektiğinden, ayrı ayrı kelimeleri çevirmek uygun görünmedi gözüme. Rahatsızlık verici bir şey olurdu ve çok da saçma şeyler çıkardı ortaya. Diğer yerlerde de Türkçe'nin altına İngilizce'sini de ekledim ki, şiir okuduğu anlaşılsın. Her neyse, izleyince ne demek istediğimi anlarsınız zaten. ^^

Daha önce bahsetmiş miydim hatırlamıyorum ama Mars ve Momo'nun yaşadığı komiklikler haricinde, dizide en sevdiğim karakter Momo'nun ablası. Paragöz, alışveriş delisi, bıcır bıcır, sevimli mi sevimli... Verdiği tepkilere çok gülüyorum.

Bu kez "Hemen sonraki bölümün çevirisine başlıyorum" gibi bir laf etmeyeceğim, çünkü gördüğünüz gibi sadece lafta kalıyor. Tez canlı bir çeviri temposu tutturamıyorum artık. Hayatımdaki başka şeylere çok daldım. Ne yaptığım işe gereken özeni gösterebiliyorum, ne de o işi hemen yapabiliyorum.
Kısacası durum pek vahim...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...