27 Kasım 2011

Son Keşfim "Ayaka Hirahara" ♥

Ayaka Hirahara (平原 綾香), 9 Mayıs 1984 Tokyo doğumlu, şarkıcı ve söz yazarıdır. Müzisyen bir aileden gelmektedir. Babası, Makoto Hirahara saksofoncu (Albüm kayıtları ve performanslarda B'z, Spitz ve Sada Masashi gibi müzisyenlerin arkasında çalmıştır.), dedesi Tsutomu Hirahara trompetçi ve ablası Aika Hirahara da onun gibi şarkıcıdır. Ayaka'nın müzik tarzı, klasik ve pop müziktir.
Ayaka Hirahara

Belli ki müzikle iç içe büyüyen her insan gibi, müziğe karşı kayıtsız kalamamış. İyi de olmuş. Çünkü henüz bir haftadır dinliyorum kendisini ama dinlemekten asla sıkılmayacağımı hissediyorum.

Aslında bugün, gün boyunca içimde bir sıkıntı vardı. Hani bazen olur ya, sebebi bile belli değildir. Çok fazla okuduklarımın ya da gördüklerimin etkisinde kalıyorum sanırım. Örneğin haberleri izlemek, gazete okumak falan işkence gibi geliyor. Öyle ki, yürürken yolumun üstünde tartışan iki insan görüp, birbirilerine söyledikleri şeyleri duyduğumda bile moralim bozuluyor. Gözümün önünde takılı kalıyor ve uzun süre geçmiyor etkisi.  Biliyorum çok aşırı bir şey bu. Ama yapacak bir şey de yok. Öyle böyle yaşayıp gidiyoruz. ;)

İşte bugün de öyle karışık ve bitkin hissettiğim bir gün oldu. Şimdiyse, tüm o gereksiz yorgunluğun üzerine şu şahane kadını dinliyorum ve dinlendiriyorum kendimi. Bu nasıl güzel bir sestir! Ne güzel bir müziktir! Şu an tam ihtiyacım olan şey bu işte! 
İçten içe böyle düşünürken, "Bunu neden bloguma da yazmıyorum? Okuduktan sonra bir iki kişi dahi şu eşsiz şarkıları dinlese sevinirim." dedim ve işte buradayım. ^^
İlk kez dinleyecek olanlara, en azından başlangıç noktası olması için en sevdiğim üç şarkısının adını yazayım.

Kamenbutoukai ♥
Buramusu no Koi ♥
My Road ♥  

Ayaka Hirahara - My Road [PV]

Şimdiye kadar toplamda yaklaşık 40 adet single ve albüm çıkarmış. Yani epeyce çalışması var. Ben de henüz tamamını bilmiyorum. Ama yavaş yavaş da olsa, öğrenmeye kararlıyım.
Umarım bir şans verir ve dinlersiniz. Ja ne!

26 Kasım 2011

Waruboro (2007)

Dün gece bu filmi izledim. Waruboro, nam-ı diğer Bad Guy.


Oyuncular
Shota Matsuda
 Seiji Fukushi
Yui Aragaki
Katsutaka Furuhata
Ryo Kimura
Shingo Michinaka
Toru Nakamura
Yuu Shirota
Pierre Taki
Keiko Toda

Aile hayatı, okul hayatı ve dersleri gayet iyi durumda olan liseli bir genç, en yakın arkadaşıyla arasında yaşanan bir olaydan etkilenerek bir anda serseri olmaya karar veriyor. Konusunu ilk okuduğumda bana Drop'u anımsatmıştı. Yani orada da başoldeki eleman bir mangadan etkilenerek güzelim okulunu değiştiriyor, saçını turuncuya boyuyor  ve serseri olacağım diye tutturuyordu. Burada da bir nevi benzer bir durum söz konusu.
Bu film de aynı Drop gibi otobiyografik bir yapım. Drop yönetmenin hayatından alıntılar içeriyordu, buysa Gettsu Itaya'nın otobiyografik romanından uyarlanmış. 1980'lerde geçiyor ve elemanlarımız ortaokul son sınıftalar ve aynı günümüzde olduğu gibi, sınavlara hazırlanmaları gerekiyor ki iyi okullara girebilsinler. Kimin umurunda tabii! İlgilendikleri tek şey kavga dövüş! Shota Matsuda'nın annesi rolündeki kadının konuşmasına hayran kaldığımı söylemeliyim. Ben de taktım sanırım, kadınların bu konuşma biçimlerine! Şöyle konuşuyor, böyle konuşuyor falan derken, dilimden düşürmez oldum sanırsam. :-/  Ama, kadın serseriler de aynı erkekler gibi konuşuyor ya, beni mutlaka güldürüyor bu, ne yapayım yani şimdi? :P
İzlerken de yer yer, iki film arasındaki benzerlikleri hisettiğim oldu. Sadece, film sırf okulda geçiyor ve farklı okullarda okuyan çetelerin didişmesini izliyoruz diye değil, devamlı olarak dayak yiyen bir başrolümüz var. :P Tıpkı Drop'taki Hiroki Narimiya gibi. İzleyenler hatırlar, lafta bol bol atıp tutan ama pratikte hafif pısırık, herkesten kolayca dayak yiyebilen bir karakteri canlandırıyordu. Yani buradaki durum tam olarak aynı olmasa da, yıllarca ders çalışmış, annesinin sözünden çıkmamış, yanında oturan güzel Yui Aragaki'ye gizli gizli aşık bir çocuk, tutup da bir gün serseri olmaya karar verirse her şey güllük gülistanlık olmaz elbette. Dayak da yer, oturur ağlar da. Zaten ergenlik dönemine denk geliyor çocukcağızın, tabii ki de osuruktan bile nem kapacak!
Üstelik filmdeki en ilginç şey, çetelerinin eleman sayısıydı. Film boyunca sayıları ne zaman değişecek diye bekledim durdum. Ama yok, ne azaldı, ne arttı ve bir baktım film bitmiş.

Bu çift de yanyanayken epey sevimli gözüküyor. Film boyunca merakla yaşanacak gelişmeleri bekledim durdum, yediler bitirdiler beni.

Bunlar da filmden bir iki görüntü.


Eğer toparlayacak olursam, filmi sonuna kadar merakla izledim. Ama ne Crows Zero gibi başarılı dövüş sahneleri vardı, ne de Drop gibi eğlenceliydi. Yani ne başarılıydı, ne de komikti. Bence vasat, hatta vasat altı sayılırdı. Senaryoda da bir olay yoktu. Ne oldu, nasıl ve neden oldu anlaşılmıyordu pek. İçerik, "Gidip dövüşelim!" veya "Gidip dayak yiyelim!" durumundan ibaret gibiydi. Oldu bittiye getirmişler işi. Crows Zero gibi bir devle kıyaslamak çok doğru olmuyor belki ama okul ve okul çeteleri deyince, ister istemez kıyaslıyorum işte.

Neyse yani, severim aslında ben böyle filmleri. Kaçırmamaya çalışırım.

25 Kasım 2011

Yokai Ningen Bem 5. Bölüm

Önceki bölüm öyle bir yerde bitmişti ki, sabırsızlıkla yeni bölümün yayınlanmasını beklemiştim. Beklediğim kadar vardı, çok güzel bir bölüm olmuş gerçekten. Bakalım bundan sonra neler olacak!
Altyazıyı da bugün çıkarabildik. Vakit dar, iş çok, ondan. :-/

Youkai Ningen Bem'in 5. bölüm altyazısını buradan indirebilirsiniz.

Dizide minik Belo karakterini oynayan Suzuki Fuku gözüme gittikçe daha da sevimli görünüyor. Ayrıca, normalde Bela'yı canlandıran Anne'yi pek sevmezdim ben ama yavaş yavaş bu fikrim değişmeye başladı. Burada öyle bir konuşuyor, öyle mimikler yapıyor ki, katıla katıla gülüyorum. Bir de alışmışım Japon kızlarının cici bici konuşmalarına, kız ağzını her açtığında "amanın" falan oluyorum. Üstelik gıcık taklidi yapsa da altın gibi kalbi var. Sırf kaba saba konuşmakla kötü olunmuyor, farkında değil. ^^

Kame'yi bir dizide görmeyeli çok olmuştu, doya doya izliyorum. Biraz sessiz sakin bir karakteri canlandırıyor, ayrıca çok da uysal. Fazla konuşmuyor dizide ama tek bir gülüşü, tek bir bakışıyla bir sürü şey hissettiriyor insana. Seviyorum Kame'yi, yetenekli çocuk canım. ^^

Bunlar da 5. bölümden birkaç görüntü.






Şimdilik bu kadarcık resim yeterli... Altıncı bölümde görüşürüz. ^^

8 Kasım 2011

Yokai Ningen Bem 2. Bölüm [Altyazı]

Eveeet! Bayram tatilini fırsat bilip 2. bölümün çevirisini de aradan çıkarmış bulunuyoruz. Altyazıyı buradan indirebilirsiniz. Sıra geldi 3. bölüme. Ona da muhtemelen yarın başlarız. Zaten diziyi çok sevdiğimiz için büyük bir zevkle çeviriyoruz. ^^

Bunlar da 2. bölümden birkaç görüntü...





7 Kasım 2011

Yokai Ningen Bem 1. Bölüm [Altyazı]



Adı: 妖怪人間べム
Adı (romaji): Yokai Ningen Bem
Tür: Doğaüstü, Macera
Yayınlandığı Kanal: NTV
Yayın Zamanı: Cumartesi 21:00
Tema Şarkıları:
Açılış: Bem, Bela and Belo - Yokai Ningen Bem Theme
Kapanış: KAT-TUN - BIRTH

Oyuncular

Kamenashi Kazuya - Bem
Anne - Bela
Suzuki Fuku - Belo
Kitamura Kazuki - Natsume

KONU:

Bem (Kamenashi Kazuya), Bera (Anne) ve Bero (Suzuki Fuku) ne insan ne de hayvan olan, çirkin mi çirkin yaratıklardır. Ne zaman bir insanın başı derde girse yardımlarına koşan, barışçıl ve adil kahramanlardır. Ama insanlar onlardan korkmakta ve tiksinmektedirler. Daha da kötüsü polis tarafından takip edilmektedirler. Bir dizi rastlantı sonrası bir dedektifle (Kitamura Kazuki) aralarında dostluk başlar.
İnsanlarla ilişki kurdukça, insan olma arzuları da güçlenmektedir. Günün birinde insan olma umuduyla insanoğlu için tüm kötülüklere karşı savaşmaktadırlar.


1. bölümü ilk yayınlandığı hafta izlemiştim ve epey hoşuma gitmişti. Kame var bir kere, onun oynadığı her diziyi severek izliyorum zaten. ^^ Ama ilk etapta, ne bileyim işte, işin içinde canavarlar falan olduğundan, önyargıyla yaklaşmıştım sanırım. Saçmalık dolu komik bir dizi de çıkabilirdi ortaya. İzledikten sonra kızdım tabii kendime. İçinde Kame olacak da, o dizi saçma sapan olacak! Hı! Olmaz öyle şey! ^^ Oynadığı dizilerin izlenme oranları ne kadar düşük olursa olsun, şimdiye dek beğenmediğim hiçbir dizisi olmadı ki! Tıpkı onlar gibi bu da güzel elbette. ^^

Böylelikle, yoğunluk falan dinlemeden, ıvır zıvır her şeyi bir kenara iterek, Mirune ile birlikte bu güzel diziyi çevirmeye karar verdik. İlk bölümün altyazısı hazır, buradan indirebilirsiniz.

1. bölümden birkaç kare de ekleyeyim. ^^



4 Kasım 2011

Kobukuro [Tanıtım]




Tarzı: Folk Rock, Pop
Aktif olduğu yıllar: 1998 - Günümüz
Plak Şirketi: Minosuke Records (1999-2000); Warner Music Japan (2001'den bu yana)
Resmi Web Sitesi: http://www.kobukuro.com/

1998'de kurulan bir Japon grubudur. İlk çıkışlarını 1999 yılında bağımsız olarak çıkardıkları albümle yapmışlardır. Ama asıl çıkışları, Warner Music'le imzaladıkları sözleşmenin ardından 2001 yılında gerçekleşmiştir. Grubun ismi, Kentaro Kobuchi ve Shunsuke Kuroda adlı iki üyenin soyadlarındann türetilmiştir.

Kentarō Kobuchi (小渕健太郎 / Kobuchi Kentarō): Gitar, vokal, çeşitli enstrümanlar.

Takma İsimleri: Kobii, Shunin, Kenbou, Kobi-chan
Doğum Tarihi: 13 Mart 1977 (34)
Doğum Yeri: Miyazaki, Miyazaki, Japonya
Kan Grubu: O
Boyu: 168cm
Ailesi: Eşi, kızı ve oğlu (çift yumurta ikizleri, 2008.12.09)

Shunsuke Kuroda (黒田俊介 / Kuroda Shunsuke): Ana vokal.

Takma İsimleri: Kuro-chan, Rodaa, Kuro-yan
Doğum Tarihi: 18 Mart 1977 (34)
Doğum Yeri: Sakai, Osaka, Japonya
Kan Grubu: O
Boyu: 193cm
Ailesi: Eşi ve iki oğlu (2009.09.18 ve 2011.04.18).

1998 yılının Mayıs ayında Kuroda ve Kobuchi, Osaka yakınlarındaki Sakai'de tanışmıştır. Kobuchi her Cumartesi rahatlamak amacıyla sokak konserleri veren bir satış elemanı ve Kuroda ise beden eğitimi öğretmeni ve sokak müzisyeniymiş. Aynı yılın Eylül ayında Kobuchi, Kuroda'ya bir şarkı söylemelerini teklif etmiş ve Kuroda'nın gitar çalma kabiliyetinin pek iyi olmadığını görünce de gitarı kendi eline alıp çalmaya başlamıştır. Bu da Kuroda'nın grup kurma teklifine yol açmış ve böylece Kobukuro kurulmuştur.

Kobukuro'nun bağımsız olarak çıkardığı ilk üç albüm olan "Saturday 8: PM" (Temmuz 1999), "ANSWER" (Aralık 2000) ve "Root of My Mind" (Mart 2001) dinleyicilerden olumlu tepkiler almış ve tanınmalarını sağlamıştır. 2001 yılında Warner Music Japan ile sözleşme imzalamalarının ardından, "Yell" isimli bir single çıkararak isimlerini daha geniş kitlelere duyurmayı başarmışlardır. "Yell", Oricon Listeleri'nde 4 numaraya kadar yükselmiştir.

21 Aralık 2005'te çıkardıkları stüdyo albümü "Nameless World", Oricon'un haftalık listelerinde liste başı olan ilk albümleri olmuştur. 27 Eylül 2006'da en sevilen şarkılarını derledikleri "All Single Best" albümünü çıkarmışlar ve bu albümleriyle 4 hafta üst üste Oricon listesinin 1. sıradasında kalmayı başarmışlardır.
21 Mart 2007'de Tsubomi adlı single'ı çıkarmışlar ve bu single, Oricon Haftalık Satış Listelerinde 1 numaraya yükselen ilk single'ları olmuştur. Ayrıca Tsubomi ile 2007'deki 49. Japan Record Awards'da Grang prix ödülünü kazanmışlardır.
2009'da çıkardıkları "Calling" isimli albümde, Kobuchi o yılın başlarında vefat eden Kiyoshiro Imawano anısına " Sayanora Hero" isimli bir şarkı yazmıştır. 3 Mart 2010'da, oynadıkları Pepsi reklamında da kullanılan "Layla" isimli şarkının cover versiyonu iTunes'da dijital single olarak piyasaya sürülmüştür.
17 Mayıs 2010 tarihli Oricon listesine göre "All Single Best" 3.000.000'un üzerinde kopya satarak, 2002'den bu yana, Southern All Stars'ın Umi no Yeah! (25 Haziran 1998) isimli albümünden beri bunu başaran ilk albüm olmuştur.

Albüm

[1999.07.21] Saturday 8: pm
[2000.03.04] Root of my mind
[2000.12.19] ANSWER
[2001.08.29] Roadmade
[2002.08.28] grapefruits
[2003.11.06] STRAIGHT
[2004.11.03] MUSIC MAN SHIP
[2005.12.21] NAMELESS WORLD
[2007.12.19] 5296
[2009.08.05] CALLING
[2006.09.27] ALL SINGLES BEST (Best Album)
[2010.08.25] ALL COVERS BEST (Cover Album)

Single

[2001.03.22] YELL / Bell (YELL~エール~)
[2001.06.20] Wadachi (轍~わだち~; Rut)
[2001.11.21] YOU / miss you
[2002.02.14] Kaze (風; Wind)
[2002.07.20] Negai no Uta / Taiyou (願いの詩 / 太陽; Song of the Wish / Sun)
[2002.11.13] Yuki no Furanai Machi (雪の降らない街; The Town Where Snow Never Falls)
[2003.04.09] Takarajima (宝島; Treasure Island)
[2003.08.27] blue blue
[2004.05.12] DOOR
[2004.10.14] Towa ni Tomo ni / Million Films (永遠にともに; Together Forever)
[2005.05.11] Koko ni Shika Sakanai Hana (ここにしか咲かない花; A Flower That Only Blooms Here)
[2005.11.02] Sakura (桜; Cherry Blossom)
[2006.02.08] Sakura (Spring Package) (桜; Cherry Blossom)
[2006.07.26] Kimi to Iu Na no Tsubasa (君という名の翼; Wings That Are Named You)
[2007.03.21] Tsubomi (蕾 (つぼみ); Flower Bud)
[2007.11.07] Aoku Yasashiku (蒼く 優しく; Bluer, Kindly)
[2008.10.29] Toki no Ashioto (時の足音; Footsteps of Time)
[2009.04.15] Niji (虹; Rainbow)
[2009.07.15] STAY
[2010.11.17] Ryuusei (流星)
[2011.02.16] Blue Bird
[2011.04.27] Ano Taiyou ga, Kono Sekai wo Terashitsudukeru You ni. (あの太陽が、この世界を照らし続けるように。)

Ortak Çalışmalar

[2004.09.23] Maiasa, Boku no Yoko ni Ite. (毎朝、ボクの横にいて。) (Tokobukuro)
[2004.09.29] Mokuren no Namida / Tokyo City Serenade (木蘭の涙 / トーキョー・シティ・セレナーデ) (#1 Mokuren no Namida)
[2007.02.28] WINDING ROAD (ayaka x Kobukuro (絢香×コブクロ))
[2008.09.24] Anata to (あなたと; With You) (ayaka x Kobukuro (絢香×コブクロ))

VCD

[2000.07.07] I'm Making Progress
[2000.10.07] "Zeppu" 52.96 hectopascal (絶風)
[2001.03.22] ANSWER

DVD

[2004.03.24] Kobukuro LIVE! GO! LIFE! (コブクロ)
[2005.04.06] LIVE TOUR '04 MUSIC MAN SHIP FINAL
[2006.07.26] KOBUKURO LIVE at Budoukan NAMELESS WORLD (KOBUKURO LIVE at 武道館 NAMELESS WORLD)
[2007.06.13] Kobukuro LIVE TOUR '06 "Way Back to Tomorrow" FINAL (コブクロ)
[2008.10.08] LIVE TOUR '08 "5296" FINAL
[2008.12.24] KOBUKURO FAN FESTA 2008 ~ 10 YEARS SPECIAL!!!!
[2010.04.21] KOBUKURO LIVE TOUR '09 "CALLING" FINAL
[2011.04.13] KOBUKURO STADIUM LIVE 2010~OSAKA・TOKYO・MIYAZAKI~

Derlemeler / Diğer Çalışmalar

[2002.11.10] Heart Music Sasaji Produce Works (#3 YELL)
[2003.08.13] Sato Chikuzen & Friends - introducing CROSS YOUR FINGERS (#7 Kokoro no EVER GREEN -with Kobukuro-)
[2004.10.27] THE HITS ~CORNERSTONES 3~ (#2 Mokuren no Namida (with Kobukuro))
[2005.03.30] Minna no Uta Best Hit Collection (DVD) (#3 Towa ni Tomo ni)
[2005.08.03] Baba Tosihide - BOYS ON THE RUN 4 SONGS (Chorus)
[2005.11.30] FIVE BITS STORY 2 (DVD)(#1 Mokuren no Namida (with Kobukuro))
[2006.03.01] The Japan Gold Disc Award 2006 (#6 Koko ni Shika Sakanai Hana)
[2006.12.20] ap bank fes'06 (DVD) (#6 Sakura)
[2007.01.25] Yell.Sakura ~Kobukuro Collection~ Relaxing Orgel (YELL~エール・桜~コブクロ・コレクション)
[2007.03.07] Tokyo Tower Okan to Boku to, Tokidoki, Oton OST (#20 Tsubomi (instrumental))
[2007.09.10] Relaxing Piano. Kobukuro Collection (Relaxing Piano コブクロ・コレクション)

Orkestra

Şimdiki Orkestra Üyeleri

Davul, Timpani: Sakurai Masahiro (桜井正宏) (Maa-chan, Sakurai-san)
Bas: Yamada Hiroyuki (山田裕之) (Yamada man)
Gitar: Hamaguchi Kouchi (浜口高知) (Hamage)
Org, Piyano: Matsuura Motoyoshi (松浦基悦) (Yoshi-san)

Eski Orkestra Üyeleri

Org, Piyano: Fujii Rio (藤井理央) (RioRio, Rie-san) (2002~2006)
Gitar: Nishiyama Tarou (西山太郎) (Tarosa) (2003~2006)
Gitar: Suzuki Reishi (鈴木玲史) (2002~2003)

Telli Çalgı Üyeleri

1. Keman: Urushihara Naomi (漆原直美)
2. Keman: Fujinawa Yoko (藤縄陽子)
Viyola: Watanabe Tomoo (渡邉智生)
Viyolonsel: Haraguchi Azusa (原口梓)